Rondje Bolmenmeer

14 juni 2016 - Bolmen, Zweden

Gisterenmorgen om 4.00, vlak voor zonsopkomst opgestaan met het plan in een dag of 3 het Bolmenmeer rond te roeien rondom het grote schiereiland in het midden van het meer. Om 6.30 vertrokken met vrijwel geen wind. Eenmaal midden op het meer trok de oostenwind aan tot 3 bft en kreeg korte golven van opzij die doen denken aan de golven op het IJsselmeer. Na 1,5 u roeien kwam ik in de luwte van het schiereiland en was het weer relaxed roeien. Het zoeken naar een strandje voor een theepauze was lastig aangezien er alleen maar privestrandjes waren van riante woningen. Pas in Bolmso kon ik aan land.

Van een local (die zijn daar ook) kreeg ik te horen dat ik in het noordelijkste puntje van het schiereiland kon kamperen. Daar aangekomen kwam ik op een strandje met quad sporen en resten van uitgebreide bbq's en besloten een andere plek te zoeken. Weer 1,5 uur met tegenwind geroeid waar na ik op en mooi strandje kwam aan het noord-oosten van het meer. Helaas mocht er hier niet overnacht worden. Dan maar weer verder. Aangezien het nog 'maar' zo'n 4 u roeien was tot Bolmen (waar de auto staat) besloten om daar voor te gaan. Het was ook nog maar 15.30 dus nog voldoende tijd om voor het donker aan te komen.

Onderweg draaide de wind van NO naar O en binnen het uur had ik zuiden wind. Dus weer tegenwind maar het water was relatief rustig. Om 19.45 kwam ik in Bolmen aan. De knollen op maar dat mag ook wel na zo'n 75 km roeien. Boot uitgepakt en op het droge getrokken. Na het eten in de auto onder de wol (lees dons). Morgen maar eens kijken wat het volgende plan wordt. Voorlopig geen roeien na de km's van gisteren en en lichaam wat bij moet komen. Ben geen 20 meer.

1. Joyce:
    14 juni 2016
    Respect 75 km roeien. ...
  2. Diana:
    14 juni 2016
    Jeetje 75 km...pff das een heel eind.
    Ik zeg zoek een noordelijke meer op...zijn er zat. Succes en geniet nog...
  3. Jacqueline:
    14 juni 2016
    75 km! Dat is al veel op de fiets, laat staan in de boot. Geertje wil vast wel een keer de Ringvaart Regatta met je roeien. Lekker uitrusten. Dank voor het mooie verhaal!
  4. Trea:
    14 juni 2016
    Goed bezig, even het luie zweet er weer uit ;-)
    Wat een rust ook daar.
    Succes verder! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
  5. Monique:
    14 juni 2016
    Who goed bezig gerard respect
  6. Geertje:
    14 juni 2016
    Wind, wind en wind altijd maar die wind. De natuur is machtig "mooi" inderdaad Jacqueline geef mij maar de ringvaart..
  7. Mirjam:
    14 juni 2016
    Wat een doorzetter ben je toch! Zo zie je nog wat van zweden :-)
    Fijne roeivrije dagen!
  8. Zwaantje:
    14 juni 2016
    Zo knap hoor zo ver roeien!
    En zo te zien heb je lekker weer.
    Rust maar even uit met dat oude lichaam en wij wachten weer op een nieuw verhaal
  9. Martine:
    14 juni 2016
    WoW 75 km, ie Bin nie wies. Respect voor je.
    Geniet maar lekker van de dons.
    Benieuwd naar volgende verhalen.
    njuta!!!
  10. Marcel:
    Hallo buurman,
    Met open mond lees ik je verslagen. Beetje laat maar weet pas sinds vanavond dat je voor de thuisblijvers een verhaal schrijft.
    Erg leuk en vooral doorgaan. Heel veel succes daar!!!